nieuws

Misset Horeca nr. 19 2001

Horeca

Deze week in Misset Horeca de bevindingen van een proefpanel over kroketten. Verder de logistieke nadelen van het succes van de Bacardi Breezer. En de groeiplannen van hotelketen Scandic in Nederland.

Bella Italia in Neck

Mario Uva, cucina eccellente. Een Italiaans specialiteitenrestaurnat, zonder menukaart, in de Noord-Hollandse polder, in Neck bij Purmerend.Gesprek met een chauvinist die vindt dat de beste producten uit Italië komen en die voor kwaliteit in zijn geboorteland minder betaalt dan in Nederland.

Te veel kruiden in kroketten

Jaarlijks bereiden koks en cafetariahouders een grote hoeveelheid kroketten. De rundvleesvariant vindt veel aftrek. Het proefpanel van Misset Horeca beoordeelde daarom ditmaal rundvleeskroketten.Het panel vindt wel dat de heren fabrikanten wat minder kwistig mogen zijn met hun kruidenpotten.

Het marketingmodel van Van Gerwen

Erik van Gerwen (36) heeft een slim marketingmodel ontwikkeld. Het biedt ondernemers inzicht in welk publiek ze willen bereiken. En welke gasten juist niet.

Longneck nekt kastelein

In een paar jaar tijd heeft de statiegeldloze longneckfles het land veroverd. Het succes van de Bacardi Breezer inspireert steeds meer collega-fabrikanten hun dranken ook op deze trendy manier te verpakken. Voor de horecaondernemer blijkt de longneckfles echter een logistiek drama.

De groeistuipen van Scandic

Buiten Scandinavië speelt de hotelketen Scandic tot nog toe slechts een bescheiden rol. Maar dat gaat veranderen. Het concern is vastbesloten om West-Europa te veroveren, om te beginnen Nederland. Groeien kan Scandic echter niet in z’n eentje. Het grote Hilton gaat een handje helpen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels