nieuws

Snackkoerier nr. 9 2001

Horeca

Steeds meer horecabedrijven kampen met intimidatie door jongeren, Snackkoerier heeft een interview met een van hen. Verder: een actueel verslag over de eerste aardappeloogst die verstraging oploopt. In dit nummer ook een uitgebreide special over sauzen.

KHN wil actie tegen terreur van randgroepjongeren

Koninklijke Horeca Nederland roept de ministeries van Binnenlandse Zaken en Justitie op om problemen met jongeren in grote steden op de politieke agenda te zetten. Een toenemend aantal cafetaria’s en andere horecabedrijven heeft te kampen met intimidatie door randgroep jongeren.

Eerste aardappeloogst loopt vertraging op

Fritesfabrikanten vrezen een forse vertraging in de eerste oogst van nieuwe aardappelen. Door het ongunstige weer zat half april slechts een klein gedeelte van het beoogde aantal pootaardappelen in de grond.

Omzetgroei cafetaria blijft achter bij de rest horeca

De omzetgroei van cafetaria-achtige bedrijven bleef verleden jaar bijna 2 procent achter bij de rest van de horecabranche. De omzet steeg met 3,7 procent ten opzichte van 1999. Dit is een afnamen van de stijging met ruim 4 procent in vergelijking met jaar daarvoor.

Een kwestie van discipline

Het lijken simpele tips, maar je moet er toch maar op komen. Ad van der Zouw van het SOCC rekent voor hoeveel ondernemers op jaarbasis kunnen besparen op kosten voor sauzen en vetten. Er gaat heel wat winst verloren zonder dat de cafetariahouder er erg in heeft.

Sauzen prima omzet makers in de cafetaria

Sauzen dragen meer dan uitstekend bij aan de omzet in de cafetaria. Niet alleen frites, maar ook snacks doen het beter met cocktail-, tartare-, andalouse-, bourgy-, pitta-, pilla-, americaine en hannibalsaus. Een kijkje in de praktijk.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels