MIO ijs wil derde worden op Nederlandse markt

Combi-Frost uit Zelhem wil proberen het ijsmerk Mio een stevige plaats te bezorgen op de Nederlandse markt. Per 1 maart is het bedrijf actief om die plek te veroveren.

Combi-Frost richt zich met het verpakte ijs op de horeca, waarbij met name ook de fastfoodbranche als een belangrijke sector wordt gezien. Ook levert het bedrijf aan benzinestations en
campingwinkels. Begonnen is in de regio, maar inmiddels is er in Oost- en Noord-Nederland een sluitende distributie, meldt verkoopleider Erwin de Graauw. ‘We kiezen voor een langzame aanpak. We weten dat we niet ineens heel Nederland kunnen bereiken. De derde plaats op de Nederlandse markt blijft echter ons streven.’
Het Zelhemse bedrijf zoekt vooral naar vrije grossiers die het merk in het assortiment willen opnemen. ‘De grote jongens zitten vast aan contracten, vrije grossiers niet, die zijn ook wat actiever. We leven bij de gratie van de grote ijsmerken en zullen het moeten hebben van de kruimels die zij achterlaten, dat zijn voor ons dikke boterhammen.’
Combi wil klanten binnenhalen door het aanbieden van ‘aanzienlijke prijsverschillen met grote merken’, een ‘uitgebreid reclamepakket’ en flexibele bezorging.