nieuws

Misset Horeca nr. 28 2001

Horeca

Deze week in Misset Horeca: topmanagers over de nabije toekomst. ‘Iedereen onderschat het effect van de euro’ en ‘Heeft de cappuccino genoeg schuim? Dát is belangrijk’. Verder krijgen buitenlanders voet aan wal op de Vinexpo, investeren klanten in hun eigen barkruk en maken muzieksystemen opkomst in de horeca.

Topmanagers over nabije toekomst

Hebben opties en bonussen zin in Nederland? Helpt een mission statemnet het bedrijf op koers te houden? En wat heeft de toekomst in petto voor de bedrijven waar ze leiding geven?Het effect van de euro wordt onderschat.

Buitenlanders veroveren terrein op Vinexpo

De vroegere hegemonie van de wijnstreek bordeaux is al lang gebroken. Buitenlandse wijnhuizen luisteren beter naar wat de consument lekker vindt, en maken dat vervolgens ook. ‘Uit de Bordeaux komen nog steeds de beste wijnen ter wereld, maar ook de slechtste.’

Vaste klant investeert in eigen barkruk

Je bedrijf financieren door aandelen aan de gasten te verkopen. Het kan een interessant alternatief zijn voor een lening bij de bank. Zeker nu die steeds vaker nee verkoopt. Toch is een emissie zeldzaam in de horeca. Twee voorbeelden bewijzen dat het kan.

Muzieksystemen maken opgang in de horeca

De opvolger van de cd-wisselaar is voor de één een handige voorraadbak van duizenden nummers achtergrondmuziek. De ander schuimt het internet af naar MP3’s om zijn eigen smaak te laten horen. Hoe dan ook, legaal muziek draaien per computer is lastiger dan het op het eerste gezicht lijkt.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels