nieuws

Misset Horeca nr. 29 2001

Horeca

Deze week in Misset Horeca. Het zit niet snor met het imago van de hotellerie. Studenten en oud-studenten van de hoge hotelscholen geven de sector slechts een 6,5 als gemiddeld rapportcijfer. Verder een verhaal over Japans eten, nieuwe bedrijven en verslag van de Tour Culinair.

Jongerendrankje onder vuur

Sterke drank – gecamoufleerd in zoetigheid – in een kleurig plastic zakje of, nog gekker, in een spuitbusje. Dreigt de onschuldige jongere het slachtoffer te worden van gewetenloze alcohol-pushers, of moet je het toch zien als een geinige nieuwe verpakking? De meningen lopen uiteen.

Geflest bierplezier

Bier drinken rechtstreeks uit de fles is niet nieuw. Maar door het succes van de Breezer schuiven brouwers de gefleste biervarianten steeds meer naar voren. Ambiance en de uitstraling van de fles bepalen in belangrijke mate de smaakbeleving. Er is keus genoeg. Van puur Hollands tot zeer exotisch. Rondje Bier zette er zeven aan de lippen.

Verpest door zoet en vet

We eten ons rond aan zoet en vet, want onze voorkeur voor die smaken is erfelijk bepaald. Het waarderen van de Nederlander. De horeca staat voor een verschrikkelijk dillemma: gasten opvoeden, of bieden wat ze vragen. ‘Maar dan zakken we terug naar het niveau Van Der Valk.’

Hotel X-tra

De hotellerie is de meest voor de hand liggende werkgever voor afgestudeerden van hoge hotelscholen. Toch zoeken velen hun heil elders. Dat heeft vooral te maken met betere beloning, betere arbeidsvoorwaarden en comfortabeler werkomstandigheen in bijvoorbeeld de bank- en verzekeringswereld.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels