nieuws

Misset Horeca nr. 39 2001

Horeca

Deze week in Misset Horeca negen pagina’s over de relatie tussen hotelmanagers en hun personeel en Hans Heyligers die zijn draai heeft gevonden in het bruisende Harbour Plaza Hong Kong.

Snelle soepen als hoofdmaaltijd

Op de kaart staat het meestal als voorgerecht. Tegenwoordig serveren hippe soepwinkels het als fastfood: soep. Met fastfood heeft soep de snelheid gemeen, maar er komt wel meer culinaire kennis aan te pas. ‘Als je een goede soep wilt maken, moet je er aandacht aanbesteden.’

Marokkaanse wil veel warmte kwijt

Gastvrouw Hind Jeddaoui proeft alle gerechten voor. ‘Alle culinaire ideeën zijn welkom, maar ik vraag me voortdurend af wat de gasten aan kunnen.’ Een verhaal over zuidelijk temperament en Hollandse vooroordelen.

Openlijk eigenwijs koken

Michèl Lambermon is dit voorjaar voor zichzelf begonnen in Haarlem. Vanuit een open keuken kookt de SVH Meesterkok elke 30 minuten een nieuw gerecht in Lambermon’s Eigenwijze Kooktheater. Koken zonder kaart levert hem onder meer besparing van voorraadruimte en personeelskosten op.

Hotel extra

Hotelmanagers kijken het personeel veel meer op de vingers dan hun collega’s bij gemeenten en ziekenhuizen. Toch hebben de werknemers binnen de taakomschrijving meer vrijheid om hun aanpak zelf in te vullen. Verder: Hans Heyligers, een Hollandse general manager vindt zijn draai in het bruisende Harbour Plaza Hong Kong.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels