nieuws

Misset Horeca nr. 3 2002

Horeca

Deze week in de Misset Horeca:
* Golden Tulip weg bij NH
* Emokoken in eigen huis
* Nieuw elan aan de Maas
* Loonkostenplaatje blijkt achilleshiel

Golden Tulip weg bij NH

Golden Tulip Worldwide gaat zelfstandig verder nu blijkt dat NH Hotels geen plannen heeft met de merknamen Golden Tulip en Tulip Inn. De franchisenemers zijn opgelucht.

Emokoken in eigen huis

Huub Biro heeft in heel wat keukens ervaring opgedaan. Maar de ‘rebelse’ kok wilde niet langer andere heren dienen. Sinds twee jaar runt hij in Maastricht een Italiaans getint restaurant: Ca del Biro wat staat voor het huis van Biro. Emotie en ratio gaan hand in hand in zijn bedrijfsvoering.

Nieuw elan aan de Maas

Vijf grot en wat kleinere horecajongens creëren een nieuwe hotspot in Rotterdam. Drie oude pakhuizen aan het Westelijk Handelsterrein zijn omgebouwd tot een uitgaanscentrum waar kunst, vermaak en horeca samenkomen.

Loonkostenplaatje blijkt achilleshiel

De omzet van Le Temps Perdu groeit als kool dankzij de betrokkenheid van personeel en klantenkring. Door flink te puzzelen op het dienstrooster probeert Joep van der Meijden de personeelslasten ten drukken, maar niet ten kosten van alles.

Reageer op dit artikel