nieuws

Snackkoerier nr. 6 2002

Horeca

Deze week in Snackkoerier:
* Marketingtraining voor ambachtelijke ijsbereiders
* Burger King in de etalage
* McCain start met fritesverkoop in Amsterdamse Arena
* SBS 6 belicht fastfoodsector
* IJsrevue
vraag een proefnummer/abonnement aan

Marketingtraining voor ambachtelijke ijsbereiders

Ambachtelijke ijsbereiders moeten zich beter profileren. Daartoe is op 12 maart in het Ijscentrum in wageningen een eerste marketingtraining gehouden met een daaraan gekoppelde landelijke campagne.

Burger King in de etalage

Het Britse Diageo wil van Burger King af, zo meldt persbureau Reuters. De hamburgerketen wordt mogelijk verkocht of verzelfstandigd.

McCain start met fritesverkoop in Amsterdamse Arena

Na een proefperiode van enkele maanden gaat fritesfabrikant McCain in samenwerking met cateraar Cateringclub officieel van start met fritesverkoop in de Amsterdamse Arena. De bereiding vindt plaats met de RoFry, een apparaat dat door middel van een hetelucht-conventiesysteem de frites zonder vet bakt.

SBS 6 belicht fastfoodsector

Televisieomroep SBS 6 neemt met de programmareeks De Smaakpolitie onder meer de fastfoodsector onder loep. De makers gaan daarin kritisch te werk. De serie telt acht afleveringen.

IJsrevue

IJsrevue met:
* Nestlé komt met nieuwe schepijs in 26 smaken.R* Productie Ben & Jerry’s Europa naar Nederland
* BT wordt Grobak
* Een fotoreportage van de IJsvak 2002.

Reageer op dit artikel