nieuws

Eigenaar partycentrum dood door gasontploffing

Horeca

Een 72-jarige man uit Hoog Soeren, gemeente Apeldoorn, is vrijdagavond bij een gasontploffing in een partycentrum in zijn woonplaats om het leven gekomen. De man was eigenaar van het centrum. Meteen na de explosie brak brand uit in het gebouw. Over de oorzaak van de ontploffing is nog niets bekend, zo meldde een politiewoordvoerder.

Omdat het gebouw in een bosrijk gebied ligt zonder nabijgelegen watervoorziening, zette de brandweer grote tankwagens in om de uitslaande brand onder controle te krijgen. Vlak na de explosie wist de brandweer samen met een boswachter en familie van de eigenaar van het centrum, een aantal gasflessen uit het pand te krijgen.

Op het moment van de ontploffing en de brand waren er geen festiviteiten in het pand. Volgens de politie is er geen risico geweest dat het vuur zou overslaan naar het bos. Het partycentrum is volgens de politie verloren gegaan. Zaterdag begint de politie met een onderzoek naar de oorzaak van de ontploffing.

Reageer op dit artikel