Dishcovery zet pilotshop neer

Op de locatie Foppingadreef (Amsterdam-ZO) van de ABN-AMRO heeft Dishcovery zojuist de laatste generatie in house shops neergezet. Voorlopig als pilootproject. In de spiksplinternieuwe Stop 'n Shop formule werkt de cateraar samen met Daily XL en Rituals...

Dishcovery bewijst de aloude wet van de remmende voorsprong. Door later dan de collega-cateraars een shopformule neer te zetten, komt Dishcovery nu wél gelijk met een product dat net weer een stap verder is. Dishcovery ontwikkelde zijn Stop ’n Shop op nadrukkelijke wens van de ABN-Amro, terwijl er ook al andere partijen in de running waren. De belangrijkste argumenten waarop Dishcovery de slag won waren de bestaande cateringrelatie, het feit dat Stop ‘n Shop voor eigen rekening en risico draait en dat het home- en bodycareproducten van het lifestyle merk Rituals... voert.

De shop bevindt zich bij de personeelsingang waar ongeveer de helft van de in totaal 2500 pandgebruikers binnenkomen. Bij die ingang bevinden zich ook de kantoren van de bewonersservice en een al bestaande Dishcovery-uitgifte van Hot ’n Cold. Een klein pleintje biedt zitgelegenheid aan ongeveer 100 mensen. Het totale pakket van Stop ’n Shop bestaat uit: levensmiddelen (Daily XL), body en homecareproducten (Rituals...), tijdschriften, wenskaarten (Aldipress/Daily-XL), hakkenbar-service, stomerijservice (Palthe), bloemen en bloemenservice (Fleurtiek/Fleurop), fotoservice, ‘gebakgemak’ (producten en service via Kwekkeboom en Van Wely). ‘En daar komt binnenkort nog een boodschappenservice bij’, zegt Joris Span, de man die bij Dishcovery verantwoordelijk is voor kwaliteitsbeheer, inkoop en productontwikkeling.Stop ’n Shop opent officieel op 3 januari. De pilot duurt een jaar.