Bungalowketens maken overuren

Ze vechten deze dagen om een prominente plek in de reclameblokken op televisie. De bungalowparken in Nederland geven in korte tijd samen miljoenen euro's uit om de aandacht van de kijker te trekken.

Januari is niet alleen voor de reisbureaus druk, ook de bungalowverhuurders beleven een topmaand aan reserveringen. Landal Greenparks, de grootste bungalowketen in Nederland, startte de eerste week van het nieuwe jaar met haar voorjaars- en zomercampagne. Landal sponsort de Klok van het RTL-Nieuws, (Center Parcs doet hetzelfde in de Ster-blokken), er zijn spotjes op de radio en advertenties in de kranten. Ook aan direct marketing zijn miljoenen uitgegeven, zegt commercieel directeur Bas Hoogland. ‘Alleen wij hebben al 600.000 brochures de deur uitgedaan. Bij ons werkt het heel anders dan bij de hotels die het vooral van last minute-boekingen moeten hebben.’Worden al die miljoenen aan reclame ook terugverdiend? Hoogland: ‘Op ons call center draaien ze overuren. Ik schat dat januari goed is voor 35.000 reserveringen.’