nieuws

Nieuw type bier van Heineken

Horeca

Kriska is een combinatie van witbier met een vleugje vodka en orange en een alcoholpercentage van 5,9. Dit nieuwe ‘bier’ zit in een trendy longneckfles. Met Kriska speelt Heineken in op de vraag van jonge volwassenen naar variatie op het gebied van smaak. Voorlopig is het drankje op beperkte schaal in de horeca verkrijgbaar, in […]

Kriska is een combinatie van witbier met een vleugje vodka en orange en een alcoholpercentage van 5,9. Dit nieuwe ‘bier’ zit in een trendy longneckfles. Met Kriska speelt Heineken in op de vraag van jonge volwassenen naar variatie op het gebied van smaak.

Voorlopig is het drankje op beperkte schaal in de horeca verkrijgbaar, in zo’n honderdtal eigentijdse horecagelegenheden. Woordvoerder Hans Sjouke Koopal zegt daarover: ‘We willen de komende tijd de markt aftasten om te zien hoe Kriska zich ontwikkelt.’ Het drankje wordt in Frankrijk gebrouwen bij een dochteronderneming van Heineken.

Voor de promotie is Heineken in zee gegaan met Female Force. De brouwerij koos bewust voor deze girl power. Koopal: ‘We verwachten namelijk dat vooral vrouwen dit biertje lekker zullen vinden.’

Female Force, ‘powered by Kriska’ is op 12 april haar Dutch Tour gestart in de splinternieuwe club Pacha in Rotterdam, gevestigd in het voormalige Maastheater. Daarna trekt de Kriska-promotietour het land in. Het publiek kan optredens verwachten van de dj’s Marcella, Debra, Natarcia, Femke en bovendien van MC Nova, vocaliste Desaya en saxofoniste Susanne Alt.

Voor informatie: Heineken, Zoetermeer. Tel. (071) 545 64 39.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels