FoodTrends door succes mogelijk jaarlijks

Het debuut van FoodTrends op de Horecava is volgens de beursorganisatie een groot succes. Susanne Goossens-Hylkema roemde het nieuwe initiatief donderdagochtend tijdens de laatste beursdags. 'De deelnemers en bezoekers van FoodTrends zijn zeer te spreken. We gaan alles na de beurs evalueren, maar we zien de introductie van deze paviljoens als een goede zet. De opzet was om FoodTrends eens in de twee jaar te houden, maar we sluiten niet uit om het volgend jaar weer te organiseren', aldus Goossens-Hylkema.U begrijpt vandaag geen Recept van de Dag maar een vraaggesprek met twee van de organisatoren van de Horeca.

Naast de flexibele houding blijft de organisatie kritisch kijken naar de organisatie van de grootste horecabeurs van ons land. 'Ons toegangsbeleid kan nog beter', stelt Anita Kanters, eveneens deel uitmakend van het organisatieteam. 'We willen nog explicieter meer de beslissers in het horecaproces binnenhalen. Daarnaast moeten we in het vervolg het programma van FoodTrends eerder bekendmaken. Ach, nu weet iedereen wat het is, dus de volgende keer loopt het beter.'

Donderdag rond het middaguur bezochten ruim dertigduizend bezoekers de Horecava. Hiermee lijkt de doelstelling van de beursorganisatie, om veertigduizend bezoekers te trekken, realiseerbaar te zijn. Menig standhouder daarentegen is teleurgesteld over het bezoekersaantal.