nieuws

Beurs Proeven trekt 2250 bezoekers

Horeca

Een succes. Zo omschrijft medeorganisator John van de Ven van VEN de afgelopen weekend gehouden nieuwe beurs Proeven. Op zondag trokken 1500 bezoekers langs de vijftig stands die opgesteld waren in de spelonken van de Beurs van Berlage. Op maandag liep het bezoekersaantal terug naar 750. ‘Eigenlijk wel lekker’, meende John van de Ven.

‘Het bleek dat op zondag voornamelijk consumenten de beurs bezochten, en op maandag was de beursdag vooral het Mekka van horecaondernemers. Op zich vinden branchegenoten het altijd fijn om onder elkaar te zijn. De massa van consumenten werkt dat alleen maar storend’, aldus John van de Ven.

De stands waren voor het merendeel bezet door wijnleveranciers. Wijnen uit nagenoeg alle bekende wijnlanden waren uitgebreid vertegenwoordigd. En zoals de naam van de beurs doet vermoeden, werd er bij iedere stand veel geproefd van de tentoongestelde succeswijnen. Verder konden de echte die-hards zich ook nog opgeven voor speciale wijnworkshops. Ondermeer verzorgd door het Australian Wine Bureau.

Uiteraard was de droge horeca ook vertegenwoordigd, zij het in iets mindere maten. De VEN-Groep was zeer prominent aanwezig met een eigen versplein, waar onder andere kazen en Lamb en Beef uit Wales gekeurd konden worden. Verder konden de bezoekers verse Zeeuwse oesters proeven bij Prins & Dingemans, smullen van een heerlijk mini-ijsje van Haagen Däsz en genieten van exquise kazen van Beemster Kaas.

.

‘Het bleek dat op zondag voornamelijk consumenten de beurs bezochten, en op maandag was de beursdag vooral het Mekka van horecaondernemers. Op zich vinden branchegenoten het altijd fijn om onder elkaar te zijn. De massa van consumenten werkt dat alleen maar storend’, aldus John van de Ven.

De stands waren voor het merendeel bezet door wijnleveranciers. Wijnen uit nagenoeg alle bekende wijnlanden waren uitgebreid vertegenwoordigd. En zoals de naam van de beurs doet vermoeden, werd er bij iedere stand veel geproefd van de tentoongestelde succeswijnen. Verder konden de echte die-hards zich ook nog opgeven voor speciale wijnworkshops. Ondermeer verzorgd door het Australian Wine Bureau.

Uiteraard was de droge horeca ook vertegenwoordigd, zij het in iets mindere maten. De VEN-Groep was zeer prominent aanwezig met een eigen versplein, waar onder andere kazen en Lamb en Beef uit Wales gekeurd konden worden. Verder konden de bezoekers verse Zeeuwse oesters proeven bij Prins & Dingemans, smullen van een heerlijk mini-ijsje van Haagen Däsz en genieten van exquise kazen van Beemster Kaas.

.

Reageer op dit artikel