Bijna een vijfde deel wil verbod fastfoodreclame

Zeventien procent van de Nederlandse consumenten wil een verbod op fastfoodreclame. Dat meldt het vakblad Adformatie, na onderzoek van het bureau Intomart. In de 'Top-10 producten waarvoor reclame verboden moet worden' staat fastfoodreclame daarmee op de achtste plaats.

Reclame voor gokken en casino’s voert met 56 procent de ranglijst aan. Een verbod op alcoholreclame ‘scoort’ 41 procent. Uit het onderzoek blijkt verder dat ongevraagd aangeboden reclame de grootste ergernis ten aanzien van reclame vormt bij consumenten.

Intomart ondervroeg begin september duizend personen van vijftien jaar en ouder, representatief voor de Nederlandse bevolking.

Reclame voor gokken en casino’s voert met 56 procent de ranglijst aan. Een verbod op alcoholreclame ‘scoort’ 41 procent. Uit het onderzoek blijkt verder dat ongevraagd aangeboden reclame de grootste ergernis ten aanzien van reclame vormt bij consumenten.

Intomart ondervroeg begin september duizend personen van vijftien jaar en ouder, representatief voor de Nederlandse bevolking.