Drankmerken overheersen zomerse jongerenevenementen

Merken als Coca-Cola, Heineken, Flügel, Red Bull en Smirnoff zijn deze zomer de meest actieve sponsors van jongerenevenementen. In de top 10 van meest actieve sponsors van evenementen gericht op jongeren tot en met 25 jaar in de periode april tot en met september 2003 staan zeven drankmerken. Dat blijkt uit de nieuwste ReSpons Jongeren Evenementen Monitor die deze week is verschenen.

Coca-Cola is deze zomer de onbetwiste topdorstlesser op jongerenfestivals met 40 participaties, gemiddeld 6,7 evenementen per maand. De frisdrankenproducent, die onder andere contracten heeft met ID&T (bekend van Sensation en MysteryLand) en UDC (bekend van Dance Valley), is sponsor van vrijwel alle grote pop- en dancefestivals, zoals Pinkpop, Parkpop, Lowlands en Bevrijdingspop.

Runner up is Heineken dat 29 participaties noteert, waaronder eveneens een groot aantal pop- en dancefestivals. Meest opvallende stijger is Smirnoff dat met 18 participaties met stip op de 4e positie uitkomt en daarmee concurrent Bacardi-Martini (12 evenementen) voorblijft. Bacardi en Red Bull, vorig jaar de absolute stijgers, weten beide hun top 10 posities te behouden, met respectievelijk een 7e en 3e positie.

Een andere opvallende stijger is ijsmerk Ola, dat met een 11e plaats weer in de bovenste sponsorregionen staat. Ola, dat een rijke ervaring heeft als evenementensponsor, heeft de afgelopen jaren fors gesneden in het totale aantal partnerships. Door de sponsoring van de dance-evenementen van ID&T en de participatie in de Beach Tour van Noordzee FM en Sp!ts, lijkt het ijsmerk van Unilever’s IgloMora de doelgroep jongeren in het vizier te hebben.

Coca-Cola is deze zomer de onbetwiste topdorstlesser op jongerenfestivals met 40 participaties, gemiddeld 6,7 evenementen per maand. De frisdrankenproducent, die onder andere contracten heeft met ID&T (bekend van Sensation en MysteryLand) en UDC (bekend van Dance Valley), is sponsor van vrijwel alle grote pop- en dancefestivals, zoals Pinkpop, Parkpop, Lowlands en Bevrijdingspop.

Runner up is Heineken dat 29 participaties noteert, waaronder eveneens een groot aantal pop- en dancefestivals. Meest opvallende stijger is Smirnoff dat met 18 participaties met stip op de 4e positie uitkomt en daarmee concurrent Bacardi-Martini (12 evenementen) voorblijft. Bacardi en Red Bull, vorig jaar de absolute stijgers, weten beide hun top 10 posities te behouden, met respectievelijk een 7e en 3e positie.

Een andere opvallende stijger is ijsmerk Ola, dat met een 11e plaats weer in de bovenste sponsorregionen staat. Ola, dat een rijke ervaring heeft als evenementensponsor, heeft de afgelopen jaren fors gesneden in het totale aantal partnerships. Door de sponsoring van de dance-evenementen van ID&T en de participatie in de Beach Tour van Noordzee FM en Sp!ts, lijkt het ijsmerk van Unilever’s IgloMora de doelgroep jongeren in het vizier te hebben.