nieuws

Hard rock hotels komen eraan

Horeca

Hard Rock Café International, bekend van de wereldberoemde Hard Rock Cafés en casino’s, gaat uitbreiden met hotels. Hard Rock Café is in zee gegaan met de Spaanse hotelier Sol Meliá, die al 350 hotels en resorts in 30 landen op zijn naam heeft staan. Sol Meliá gaat exclusief voor het Hard Rock-merk hotels ontwikkelen.De bedoeling is om goede, vier of vijf sterren tellende hotels neer te zetten op verschillende locaties over de hele wereld.

Zo wordt onder andere gedacht aan New York, Miami, Cancun en Waikiki. Managing director van investeringen Puig van Sol Meliá: ‘De markt is klaar voor nieuwe ervaringen. Dit zullen vier- of vijfsterrenhotels worden, maar anders dan een businesshotel. De hotels krijgen geen Hard Rock Café, maar een China Grill. De bar wordt een plek om te zien en gezien te worden.’ En hoewel de Hard Rock Cafés bekendstaan om hun wanden met gouden platen, gesigneerde gitaren en T-shirts, worden de hotelkamers sober, maar chic.

In Amerika bestaat al een aantal Hard Rock Hotels, maar die worden onder licentie geëxploiteerd. Het hotel in Chicago, dat in november 2003 opent, is het eerste echte hotel van Hard Rock Café International. ‘Door het combineren van het bekende Hard Rock-merk met de kwaliteiten van hotelmanagement en distributie van Sol Meliá geloven we dat we een sterk platform hebben, waar een substantiële hotelbusiness goed op gebouwd kan worden’, aldus Mike Smith van Hard Rock Café International.

Zo wordt onder andere gedacht aan New York, Miami, Cancun en Waikiki. Managing director van investeringen Puig van Sol Meliá: ‘De markt is klaar voor nieuwe ervaringen. Dit zullen vier- of vijfsterrenhotels worden, maar anders dan een businesshotel. De hotels krijgen geen Hard Rock Café, maar een China Grill. De bar wordt een plek om te zien en gezien te worden.’ En hoewel de Hard Rock Cafés bekendstaan om hun wanden met gouden platen, gesigneerde gitaren en T-shirts, worden de hotelkamers sober, maar chic.

In Amerika bestaat al een aantal Hard Rock Hotels, maar die worden onder licentie geëxploiteerd. Het hotel in Chicago, dat in november 2003 opent, is het eerste echte hotel van Hard Rock Café International. ‘Door het combineren van het bekende Hard Rock-merk met de kwaliteiten van hotelmanagement en distributie van Sol Meliá geloven we dat we een sterk platform hebben, waar een substantiële hotelbusiness goed op gebouwd kan worden’, aldus Mike Smith van Hard Rock Café International.

Reageer op dit artikel