nieuws

Commercial zet aan tot diefstal van kamer

Horeca

Ze vindt dat er over de rug van de horeca reclame wordt gemaakt voor mobiel bellen. Jacqueline Zomers van hotel-restaurant Lubbelinkhof in het Drenthse Odoorn ergert zich aan de nieuwe reclamespotjes van telefoniebedrijf Telfort. ‘Dit moedigt gasten aan tot stelen.

Het behoort tot de grootste ergernissen onder hotelmanagers: gasten die van de kamer jatten. Mensen die kleerhangers, linnengoed, handdoeken en badjassen meenemen. Jacqueline Zomers van Lubbelinkhof kan erover meepraten. Veertig procent van de linnenvoorraad in haar bedrijf verdwijnt als sneeuw voor de zon. Gasten of personeel gaan ermee aan de haal. ‘Je wordt er doodmoe van’, zegt ze. ‘En dan komt Telfort met zo’n vervelend spotje.’

Zomers zat van de week thuis televisie te kijken toen de door haar gewraakte commercial voorbijkwam. In het spotje is een gast te zien die op de hotelkamer zeepjes en andere gratis attributen in zijn koffer kiepert. In en ander spotje laadt een gast bij het buffet z’n bord vol met eten. Een knipoog naar op koopjes beluste Nederlander.

‘Ze gaan te ver’, vindt Zomers. ‘Ik vind het prima dat bedrijven reclame maken, maar hier gaat het in mijn ogen toch een beetje ten koste van de horeca. Ik vind dat Telfort gasten aanzet tot stelen. Alsof het normaal is dat je je koffer volgooit met spullen.’

Onzin
Bij La Marque, het reclamebureau dat de commercials voor Telfort heeft bedacht, snappen ze niet waar Zomers zich druk over maakt. ‘We proberen op een leuke manier Telfort aan de man te brengen en spelen daarbij in op typisch Nederlandse trekjes. Wat een onzin dat wij zouden aanzetten tot diefstal. Trouwens: er wordt in de filmpjes niets gestolen. Het gaat om zeepjes en die mogen gasten toch gewoon meenemen?’

Het behoort tot de grootste ergernissen onder hotelmanagers: gasten die van de kamer jatten. Mensen die kleerhangers, linnengoed, handdoeken en badjassen meenemen. Jacqueline Zomers van Lubbelinkhof kan erover meepraten. Veertig procent van de linnenvoorraad in haar bedrijf verdwijnt als sneeuw voor de zon. Gasten of personeel gaan ermee aan de haal. ‘Je wordt er doodmoe van’, zegt ze. ‘En dan komt Telfort met zo’n vervelend spotje.’

Zomers zat van de week thuis televisie te kijken toen de door haar gewraakte commercial voorbijkwam. In het spotje is een gast te zien die op de hotelkamer zeepjes en andere gratis attributen in zijn koffer kiepert. In en ander spotje laadt een gast bij het buffet z’n bord vol met eten. Een knipoog naar op koopjes beluste Nederlander.

‘Ze gaan te ver’, vindt Zomers. ‘Ik vind het prima dat bedrijven reclame maken, maar hier gaat het in mijn ogen toch een beetje ten koste van de horeca. Ik vind dat Telfort gasten aanzet tot stelen. Alsof het normaal is dat je je koffer volgooit met spullen.’

Onzin
Bij La Marque, het reclamebureau dat de commercials voor Telfort heeft bedacht, snappen ze niet waar Zomers zich druk over maakt. ‘We proberen op een leuke manier Telfort aan de man te brengen en spelen daarbij in op typisch Nederlandse trekjes. Wat een onzin dat wij zouden aanzetten tot diefstal. Trouwens: er wordt in de filmpjes niets gestolen. Het gaat om zeepjes en die mogen gasten toch gewoon meenemen?’

Reageer op dit artikel