Unilever houdt vast aan zeven zonden

Een nieuwe reeks ijsjes van het merk Magnum van Unilever heeft tot verontwaardiging geleid bij Christians for Truth (CfT). De organisatie vindt het 'niet kies' dat de ijsjes zijn gebaseerd op de zeven zonden. Volgens de groep wordt daarmee 'de kern van het evangelie' gebagatelliseerd.

Enkele leden van de groep grepen donderdag de presentatie van de jaarcijfers aan om bij het Unilever-hoofdkwartier in Rotterdam te demonstreren. Topman A. Burgmans van het concern was niet onder de indruk. Magnum houdt zich aan de huisregels, vindt hij. 'Wij zeggen altijd dat reclame volgens de goede smaak moet zijn. Ook moet je geen minderheden voor het hoofd stoten.' Hij voegde er aan toe dat Unilever 'niet iedereen tevreden kan houden'.

De ijsjes worden nog dit jaar in Nederland geïntroduceerd. Magnum heeft de ijsjes met de zeven zonden (hebzucht, wraakzucht, wellust, ijdelheid, luiheid, gulzigheid en jaloezie) eerder al in andere landen op de markt gebracht.