Brand krijgt nieuwe positionering met campagne

Heineken gaat zijn biermerk Brand opnieuw lanceren. Met een nieuwe campagne komt een einde aan het relaxbiertje en krijgt het Limburgse merk een nieuwe positionering.

Vanaf 16 september promoot Heineken het merk Brand als het meest premium pilsenermerk in de Nederlandse markt. Uitgangspunt is de uitgesproken smaak van Brand. ‘Echte Smaak Blijft, Brand sinds 1340’ is de nieuwe pay-off. De onvergankelijkheid van die smaak wordt in een nieuwe commercial vertaald naar ‘een eigentijdse fata morgana’.

Brand richt zich voortaan expliciet op pilseners en introduceert naast het klassieke pilsener nog twee pilsener varianten. De producten verschijnen in zowel horeca als retail in een compleet nieuwe huisstijl van ontwerpbureau VBAT. Het merk Brand heeft met een marktaandeel van vier procent in horeca nooit de positie bereikt waar Heineken op hoopte bij de overname in 1989. Heineken trekt zijn biermerken nu verder uit elkaar. Brand wil concurreren met merken als Warsteiner en Hertog-Jan.

Vanaf 16 september promoot Heineken het merk Brand als het meest premium pilsenermerk in de Nederlandse markt. Uitgangspunt is de uitgesproken smaak van Brand. ‘Echte Smaak Blijft, Brand sinds 1340’ is de nieuwe pay-off. De onvergankelijkheid van die smaak wordt in een nieuwe commercial vertaald naar ‘een eigentijdse fata morgana’.

Brand richt zich voortaan expliciet op pilseners en introduceert naast het klassieke pilsener nog twee pilsener varianten. De producten verschijnen in zowel horeca als retail in een compleet nieuwe huisstijl van ontwerpbureau VBAT. Het merk Brand heeft met een marktaandeel van vier procent in horeca nooit de positie bereikt waar Heineken op hoopte bij de overname in 1989. Heineken trekt zijn biermerken nu verder uit elkaar. Brand wil concurreren met merken als Warsteiner en Hertog-Jan.