Fano Fine Food winnaar Nationale E-mailtest

Het in zwaar weer verkerende Fano Fine Food heeft een opsteker te pakken. De salademaker uit het noorden van ons land scoorde met het merk Abee (Abee.nl) het best in De Nationale E-mailtest van het blad Elsevier Voedingsmiddelen Industrie. Fano Fine Food reageerde het snelst en meest correct bij de proef.

Onder andere Bavaria.nl, Bols.nl, Grolsch.nl en Vestegen.nl kwamen ook goed uit de test onder foodleveranciers. De leveranciers reageerde nog dezelfde dag of na één dag op een e-mail en beantwoorde de vraag zeer uitgebreid.

Aviko.nl, Mona.nl en Riedel.nl scoorde een onvoldoende. ‘Door een fout in het computersysteem zijn vanaf juni dit jaar de mails op een verkeerde plek beland’, meldt Karin van de Velden, manager Consumer Service van Aviko in het blad Voedingsmiddelen Industrie. ’81 Mails waren verdwenen, waaronder de bewuste vraag. Dankzij de E-mailtest weten we nu dat het systeem niet goed werkt. Alles werkt nu weer.’

Marktonderzoekbureau NetPanel in Amsterdam benaderde op 12 augustus 42 Nederlandse foodfabrikanten. Het onderzoek kende twee fasen: de beoordeling van de toegankelijkheid van de websites en de e-mail respons test. NetPanel bekeek per website hoeveel clicks de consument nodig heeft om het e-mailadres voor vragen of het on-line vragenformulier te achterhalen. Daarnaast werd gekeken of het e-mailadres of on-line vragenformulier onder een logisch menukopje staat.

De e-mails zijn allemaal direct na elkaar verstuurd. Bij het uitblijven van een antwoord volgde na twee dagen een herinneringsmail. Als het antwoord uitbleef, werd na zes dagen een laatste e-mail gestuurd.

Onder andere Bavaria.nl, Bols.nl, Grolsch.nl en Vestegen.nl kwamen ook goed uit de test onder foodleveranciers. De leveranciers reageerde nog dezelfde dag of na één dag op een e-mail en beantwoorde de vraag zeer uitgebreid.

Aviko.nl, Mona.nl en Riedel.nl scoorde een onvoldoende. ‘Door een fout in het computersysteem zijn vanaf juni dit jaar de mails op een verkeerde plek beland’, meldt Karin van de Velden, manager Consumer Service van Aviko in het blad Voedingsmiddelen Industrie. ’81 Mails waren verdwenen, waaronder de bewuste vraag. Dankzij de E-mailtest weten we nu dat het systeem niet goed werkt. Alles werkt nu weer.’

Marktonderzoekbureau NetPanel in Amsterdam benaderde op 12 augustus 42 Nederlandse foodfabrikanten. Het onderzoek kende twee fasen: de beoordeling van de toegankelijkheid van de websites en de e-mail respons test. NetPanel bekeek per website hoeveel clicks de consument nodig heeft om het e-mailadres voor vragen of het on-line vragenformulier te achterhalen. Daarnaast werd gekeken of het e-mailadres of on-line vragenformulier onder een logisch menukopje staat.

De e-mails zijn allemaal direct na elkaar verstuurd. Bij het uitblijven van een antwoord volgde na twee dagen een herinneringsmail. Als het antwoord uitbleef, werd na zes dagen een laatste e-mail gestuurd.