nieuws

Quizno’s snelst groeiende keten in VS

Horeca

Broodjesketen Quizno’s Classic Subs is de snel groeiende horecaketen in de Verenigde Staten. De broodjesketen noteerde in 2002 een omzetstijging van 68 procent ten opzicht van het jaar daarvoor. Wat verder opvalt in de top-10 is de enorme stijging van het ‘gezonde segment’. Vette producten zijn uit in de VS. Gezond is de trend.

Groeikanon Quizno’s beschikt over meer dan tweeduizend bedrijven in dertien land, waarbij veruit de meeste zaken zijn gevestigd in de Verenigde Staten. Het concept onderscheidt zich met speciaal geroosterde broodjes.

De tweede snelst stijgende keten is Chipotle. Deze reeks horecabedrijven groeide 55 procent in omzet. Chipotle biedt Mexicaanse producten aan waarbij het credo luidt: simpel. Dus eenvoudig samengestelde burrito’s en taco’s. Dat alles in trendy ingerichte zaken.

Bakkerij annex caféketen Panera Bread is de nummer drie in de ranglijst. 43 Procent groei voor Panera Bread in 2002. Panera serveert bij elk gerecht vers gebakken brood in de meer dan vijfhonderd zaken van de keten. Dagelijks vers of anders niet, zo vinden de bedenkers van Panera Bread.

Snelst groeiende horecaketens in de VS in 2002
groei
in %
omzet in $
(x 1.000.000)
1. Quizno’s Classic Subs
(Broodjesketen)
68 615
2. Chipotle
(Mexicaans)
55 225
3. Panera Bread
(Broodjesketen)
43 755
4. Baja Fresh Mexican Grill
(Mexicaans)
41 249
5. Krispy Kreme
(Donutketen)
39 622
6. Culver’s Frozen Yogurt
(Zuivelketen)
30 280
7. Buffalo Wild Wings Grill & Bar
(Rund- en kippenvleugelketen in New York-stijl)
28 282
8. P.F. Chang’s China Bistro
(Aziatisch)
28 400
9. Carrabba’s Italian Grill
(Italiaans)
24 343
10. Starbucks
(Koffie)
23 2.940

Groeikanon Quizno’s beschikt over meer dan tweeduizend bedrijven in dertien land, waarbij veruit de meeste zaken zijn gevestigd in de Verenigde Staten. Het concept onderscheidt zich met speciaal geroosterde broodjes.

De tweede snelst stijgende keten is Chipotle. Deze reeks horecabedrijven groeide 55 procent in omzet. Chipotle biedt Mexicaanse producten aan waarbij het credo luidt: simpel. Dus eenvoudig samengestelde burrito’s en taco’s. Dat alles in trendy ingerichte zaken.

Bakkerij annex caféketen Panera Bread is de nummer drie in de ranglijst. 43 Procent groei voor Panera Bread in 2002. Panera serveert bij elk gerecht vers gebakken brood in de meer dan vijfhonderd zaken van de keten. Dagelijks vers of anders niet, zo vinden de bedenkers van Panera Bread.

Snelst groeiende horecaketens in de VS in 2002
groei
in %
omzet in $
(x 1.000.000)
1. Quizno’s Classic Subs
(Broodjesketen)
68 615
2. Chipotle
(Mexicaans)
55 225
3. Panera Bread
(Broodjesketen)
43 755
4. Baja Fresh Mexican Grill
(Mexicaans)
41 249
5. Krispy Kreme
(Donutketen)
39 622
6. Culver’s Frozen Yogurt
(Zuivelketen)
30 280
7. Buffalo Wild Wings Grill & Bar
(Rund- en kippenvleugelketen in New York-stijl)
28 282
8. P.F. Chang’s China Bistro
(Aziatisch)
28 400
9. Carrabba’s Italian Grill
(Italiaans)
24 343
10. Starbucks
(Koffie)
23 2.940

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels