Vierhonderd gasten op bierproeverijen in Beer en Beverage Box

Nieuw binnen het randprogramma van de BBB 2004 was de Beer & Beverage Box. Doel van de Beer & Beverage Box was het wekken van extra belangstelling voor de BBB in de sector café- en barbedrijven. Locus Publicus op Locatie en Bierproeverij Maastricht verzorgde in deze Box bierdegustaties. Zij ontvingen verdeeld over de vier beursdagen vierhonderd serieuze gasten.

Dagelijks verzorgde de twee organisatoren 4 of 5 degustaties. Iedere proeverij werd begonnen met wisselend een glas Brand Cuvée, hoofdsponsor van de Box, of een glas Bitburg.Daarnaast werden er nog 4 bieren uitgebreid mondeling en visueel toegelicht. De presentie werd gerealiseerd door full-colour projectie en geluid. Dit trokt meteen ook passanten aan, die soms nog de mogelijkheid hadden om aan te schuiven bij de proeverij.

De proevers kregen de mogelijkheid hun proefervaringen op degustatiekaartjes te noteren als geheugensteuntjes voor later. De geproefde bieren waren:

  • Brand Cuvée
  • Westmalle Trappistenbier Dubbel
  • Westmalle Trappistenbier Tripel
  • Rol Dub Abdijbier
  • Double Saison
  • Abbaye du Val Dieu Blond
  • Abbaye du Val Dieu Dubbel
  • Abbaye du Val Dieu Tripel

Dagelijks verzorgde de twee organisatoren 4 of 5 degustaties. Iedere proeverij werd begonnen met wisselend een glas Brand Cuvée, hoofdsponsor van de Box, of een glas Bitburg.Daarnaast werden er nog 4 bieren uitgebreid mondeling en visueel toegelicht. De presentie werd gerealiseerd door full-colour projectie en geluid. Dit trokt meteen ook passanten aan, die soms nog de mogelijkheid hadden om aan te schuiven bij de proeverij.

De proevers kregen de mogelijkheid hun proefervaringen op degustatiekaartjes te noteren als geheugensteuntjes voor later. De geproefde bieren waren:

  • Brand Cuvée
  • Westmalle Trappistenbier Dubbel
  • Westmalle Trappistenbier Tripel
  • Rol Dub Abdijbier
  • Double Saison
  • Abbaye du Val Dieu Blond
  • Abbaye du Val Dieu Dubbel
  • Abbaye du Val Dieu Tripel