Filippijnse keten wil rol op Chinese fastfoodmarkt

Steeds meer internationale fastfoodketens proberen een graantje mee te pikken van de snel groeiende fastfoodmarkt in China. Zo ook het Filippijnse Jollibee Foods Corporation. De grootste Filippijnse keten nam begin deze week een meerderheidsbelang in de Chinese keten Yonghe King.

Jollibee wil met de overname een rol van betekenis gaan spelen in de lucratieve Chinese fastfoodmarkt. Jollibee Foods Corporation betaalt $ 22,5 miljoen voor de Yonghe King restaurants. Het Filippijnse bedrijf sloot daarvoor een overeenkomst met Belmond Enterprises Ventures Ltd., het moederbedrijf van de Chinese keten. Het gaat hierbij om een overname van 85 procent van de aandelen.

Younge King beschikt over 77 vestigingen in onder andere de miljoenensteden Shanghai en Peking. Het bedrijf combineert Chinese eetwaar met de servicestijl van Westerse fastfoodzaken.

Jollibee wil met de overname een rol van betekenis gaan spelen in de lucratieve Chinese fastfoodmarkt. Jollibee Foods Corporation betaalt $ 22,5 miljoen voor de Yonghe King restaurants. Het Filippijnse bedrijf sloot daarvoor een overeenkomst met Belmond Enterprises Ventures Ltd., het moederbedrijf van de Chinese keten. Het gaat hierbij om een overname van 85 procent van de aandelen.

Younge King beschikt over 77 vestigingen in onder andere de miljoenensteden Shanghai en Peking. Het bedrijf combineert Chinese eetwaar met de servicestijl van Westerse fastfoodzaken.