Onderzoek: 'Omzet fastfood keldert

Fastfoodketens gaan de komende jaren fors inleveren. Dat meldt Out-of-Home, het onafhankelijk nieuwsblad voor het buitenhuishoudelijk kanaal. Nederlanders houden in toenemende mate de hand op de knip en kiezen voor afhaalmaaltijden.

Die bewering wordt gedaan door Enrique Figee van Cap Gemini Ernst & Young. Figee voerde gesprekken met 45 fabrikanten, groothandels en winkelketens en legde de bevindingen vast in het rapport ‘Kiezen of Delen’.

Volgens dat rapport worden het matige tijden voor snackbars, fastfoodketens en andere aanbieders van ter plekke te consumeren snelle hap. De groei zit de komende jaren vooral in bedrijven die kant-en-klare maaltijden aanbieden voor consumptie thuis, zoals de supermarkten, traiteurs en gemakswinkels.

‘Het aantal aanbieders stijgt en de klant heeft tegenwoordig de hand op de knip’, zo stelt Figee. ‘Klanten eten door de inflatie minder snel iets uit de hand of in een fastfoodrestaurant, maar kopen een goedkopere kant-en-klaarmaaltijd.’

Die bewering wordt gedaan door Enrique Figee van Cap Gemini Ernst & Young. Figee voerde gesprekken met 45 fabrikanten, groothandels en winkelketens en legde de bevindingen vast in het rapport ‘Kiezen of Delen’.

Volgens dat rapport worden het matige tijden voor snackbars, fastfoodketens en andere aanbieders van ter plekke te consumeren snelle hap. De groei zit de komende jaren vooral in bedrijven die kant-en-klare maaltijden aanbieden voor consumptie thuis, zoals de supermarkten, traiteurs en gemakswinkels.

‘Het aantal aanbieders stijgt en de klant heeft tegenwoordig de hand op de knip’, zo stelt Figee. ‘Klanten eten door de inflatie minder snel iets uit de hand of in een fastfoodrestaurant, maar kopen een goedkopere kant-en-klaarmaaltijd.’