DUYVIS: PASTRELLI RELLI

B&S*) Leads Het nieuwe zoutje Pastrelli werd met een speels en kleinschalig event geïntroduceerd bij een selecte groep handelspartners. Daarbij stond het persoonlijke contact tussen de accountmanagers van Duyvis en de handelspartners voorop. Het werd een autorally met een knipoog naar Italië, zoals ook het zoutje dat doet. Het event was een onderdeel van de totale introductiecampagne, met als overige onderdelen onder meer presentaties aan de overige accounts, POS-activiteiten en samplingacties. Duyvis maakte de handelspartners vooraf zo enthousiast dat ze een halve dag in de agenda vrij wilden maken om te ervaren wat de plannen met Pastrelli zijn.

Doelstellingen
Bij de handelspartners moest Duyvis neergezet worden als professioneel, innovatief en sympathiek bedrijf. Bovendien moest duidelijk gemaakt worden dat met Pastrelli een eerste stap gezet werd naar groei en marge in het chipsschap (in jargon: extruderschap). Kwantitatief streefde Duyvis naar de opname van de drie smaakvarianten bij alle accounts en minimaal twee facings per item op een goede plek in het schap.
Intern werd het event ingezet om de bedrijfstrots te versterken en om een positieve sfeer te creëren waarbinnen succesvolle verkoopgesprekken kunnen plaatsvinden.

Resultaten
Het event heeft concreet bijgedragen aan de bereidwilligheid van de handelspartners om Pastrelli op te nemen in het assortiment. Het product is, op een enkele uitzondering na, opgenomen door alle handelspartners.
Het event heeft bovendien de corporate identity van Duyvis bevestigd. De kernwoorden daaruit (spraakmakend, humor, professioneel, ongedwongen, niet overdreven luxe maar wel goed) zijn allemaal in het event terug te vinden. Gelet op de reacties na afloop van de Pastrelli Relli is dit goed overgekomen bij de doelgroep.