ETOS: ETOS EVENT 2003

HPR Organisatie Het Etos Event was 'een dagje uiterlijk' waar de klanten van Etos alles op het gebied van Health & Beauty konden zien, ruiken en voelen. Het event, een vervolg op het Etos Energy Event in 2001, was een vertaling van de winkel, met de sfeer, het gevoel, de kleuren en de visuele taal die Etos eigen is. Zie het als een uitvergrote Etos-beleving, met veel interactie door workshops, demonstraties, metamorfoses en wedstrijden, met podiumacts en VIP's en vele A-merken. Het event gaf het imago van Etos als 'energieleverancier' een positieve impuls, bezorgde de bezoekers een onvergetelijke dag, én versterkte de relatie tussen Etos en haar leveranciers.

Doelstellingen
Etos wilde direct en door een op een contact de merkfilosofie van Etos uitdragen bij de consument. Door het event creëerde het meerwaarde voor de bezoeker en onderscheidde het zich van de concurrentie. Er werd vooraf gemikt op 30.000 tot 35.000 bezoekers tijdens het vijfdaagse event.
De participatie van leveranciers is daarbij onontbeerlijk. Etos bood hen de mogelijkheid tot rechtstreeks klantencontact, waarmee zij bijvoorbeeld de reactie op nieuwe producten konden peilen. Een succesvol event versterkt de samenwerking tussen Etos en leverancier.

Resultaten
Het event trok uiteindelijk de gewenste 32.000 bezoekers. Zij kwamen af op 66 Etos-leveranciers en 18 andere leveranciers. Het aantal deelnemende leveranciers lag daarmee iets lager dan gewenst. Zowel bezoekers als deelnemers hebben het event als heel positief ervaren hebben, zo blijkt uit enquêtes.
Het event was een goed instrument om de binding tussen Etos en klant te versterken. Daarnaast zorgde het event voor een grote diversiteit in samenwerkingsvormen en face to face contact tussen Etos-medewerkers en leveranciers.