LEVER FABERGÉ: PULSE 'THE MAKE LUV EDITION

Believers Ga terug naar de succesvolle basis van house en dance. Organiseer op een geheime locatie een event met een line up van internationale top dj's. Gebruik in de aanloop van het event niet de naam van het merk Axe, maar alleen van de nieuwe geurlijn: Pulse. Op die manier gaat deze naam zinderend door de wereld van jonge en trendy opinion leaders. Door de Pulse 'The make Luv Edition' en door het inzetten van crossmediale communicatiemiddelen werd de nieuwe fragrance in één klap voorbeeldig op de kaart gezet bij de doelgroep.

Doelstellingen
Voor de diverse doelgroepen waren verschillende doelen geformuleerd. Zo moesten de dj’s de bij het event horende hitsingle populair maken. De harde kern van clubbers moest zorgen voor word of mouth en rumour around the brand. De overige groepen konden aanwezig zijn bij het event of in ieder geval participeren in de hype die gecreëerd werd rond het event.

Resultaten
Uit kwalitatief marktonderzoek blijkt dat Lever Fabergé er in geslaagd is de juiste hype en de juiste beleving aan Axe Pulse te koppelen bij de moeilijk bereikbare doelgroep van jongeren tussen de 15 en 25 jaar. Dat deed het door het event te gebruiken als vehikel voor de marketing en communicatie van de nieuwe geur.