Nieuwsgierigheid vormt de kracht van designhotels

Nieuwsgierigheid zorgt voor een sterke opening van het Golden Tulip Amsterdam Art Hotel. Dat stelt Claire Groeneveld, general-manager van het nieuwe designhotel aan de Spaarndammerdijk in de hoofdstad, ruim drie weken na de opening van het designhotel. 'Nieuwsgierigheid vormt de kracht van designhotels.

Met een bezetting van negentig procent in de eerste weken na de opening mag het viersterrenhotel niet klagen. Het hotel, gelegen nabij een zakengebied in het westen van de stad en op acceptabele afstand van het centrum, ging eind februari open. Tv-presentator Robert ten Brink opende het hotelbedrijf. Ten Brink is veelvuldig gast op de Westcord Hotels op de Waddeneilanden, waaronder Golden Tulip valt.

Het nieuwe hotel bevat negen vergaderruimtes en zestig kamers voorzien van lounge banken, internetfaciliteiten en in de kamers geïntegreerde glazen badkamers. Het nieuwe hotel staat met een glazen overkapping in verbinding met het in 2001 gebouwde Tulip Inn Amsterdam Art.

Groeneveld: ‘Gasten zijn nieuwsgierig naar wat ons designhotel te bieden heeft. Dat verklaart de enorme toestroom van gasten in de eerste weken. De bezetting is echt boven verwachting. Met het nieuwe hotelgebouw richten we ons meer op de zakelijke markt. Vandaar ook de vergaderruimtes die flexibel zijn in omvang. Onze vergadercapaciteit is geschikt voor zo’n 150 personen. We hebben daarbij bewust voor veel glas gekozen. Dat spreekt gasten aan en roept inspiratie op’.