Ruim 400 aanmeldingen voor caféwedstrijd 'Café Cadeau

Het aantal deelnemers van de caféwedstrijd 'Café Cadeau' is verdubbeld ten opzichte van vorig jaar. Maar liefst 442 geïnteresseerden doen een gooi naar de hoofdprijs van € 120.000,-. Dit bedrag ligt klaar om een cafébedrijf te starten. Vorig jaar bij de eerste editie van de wedstrijd deden tweehonderd aspirant ondernemers mee. Dat bleek tijdens aftrap afgelopen maandag in Amsterdam.

Grolsch, de organisator van ‘Café Cadeau’, nodigt de inzenders uit een goed onderbouwd ondernemingsplan te ontwikkelingen. Uiterlijk 7 april moeten de plannen bij de bierbrouwers binnen zijn. Vervolgens worden ze beoordeeld door een deskundige jury bestaande uit Anneke Ammerlaan (foodconsultant en trendwatcher), Ton Kanters (directeur Horeca Adviesbureau HTC Support), Hans Kersten (accountant en partner bij Deloitte & Touche), Sander van Werkhoven (redacteur cafésector Misset Horeca) en Martin Haak (bedenker en conceptontwikkelaar van Grolsch CineCafé).

Met de wedstrijd wil Grolsch innovatief ondernemerschap stimuleren en de horecasector een kwaliteitsinjectie geven. Vorig jaar wonnen Wilko Riezebos en Mathijs Dijkstra met hun concept The Cruise. Dit concept combineert groepsfeesten met reguliere gasten. The Cruise in Leeuwarden richt zich niet alleen op discotheek- en feestcafépubliek, het biedt ook georganiseerde feesten aan voor groepen.