Sligro is druk bezig met factor prijs

Sligro gaat de prijzen nog intensiever onder de loep nemen. Dat liet bestuursvoorzitter Abel Slippens weten tijden de eerste ledenvergadering van het FoodService Instituut Nederland (FSIN). 'Binnen de eigen formules die we hanteren, zijn we heel erg druk met de factor prijs', zo liet de voorman van de Sligro-groep weten in Adformatie.

Slippens, die bij de vergadering werd gekozen als voorzitter van de FSIN, reagereerde in zijn betoog aan een onderzoek van de ANWB. Daarin meldde de organisatie dat zestig procent van de ondervraagde zich ergert aan de hoogte van de horecaprijzen. Slippens: ‘De ergernis bij de consument wordt ook heel fysiek ervaren. De hoogte van de uitgaven voelt de consument rechtstreeks in zijn portemonnee. Binnen de eigen formules die we hanteren, zijn we heel erg druk met de factor prijs. Het lijkt me heel vanzelfsprekend dat de consument een ijsje moet kunnen kopen van precies één euro, terwijl die prijs nu vaak hoger ligt.