Culi-toppers vertegenwoordigen horeca in nieuw blad Qli's

Culinaire toppers krijgen een bescheiden rol in Qli's, een nieuw lifestylemagazine voor de consument. Maar ondanks die bescheiden rol wist het blad de kersverse driesterrenkok Jonnie Boer te strikken voor een interview en hoopt het in een van de volgende nummers op medewerking van Pascal Jalhaij. Kwaliteit in plaats van kwantiteit, zo lijkt het motto voor de horeca in het nieuwe consumentenblad te worden.

Medio april moet het eerste nummer van Qli’s klaar zijn. Het kwartaalblad vult, volgens het persbericht, ‘de leemte tussen de bestaande horecavakbladen en culinaire consumententijdschriften’. De uitgave wordt in aanvang gratis verspreid onder leden van kookverenigingen en kookclubs en ligt vooralsnog niet in kiosken.

Volgens initiatiefnemer Peter Hemeling van Stratega Creatieve Media is er ruimte voor een dergelijke uitgave. Hemeling: ‘We hebben een rondje langs de kooklocaties in ons land gemaakt. Daaruit blijkt dat de gemiddelde kookschool € 50,- tot € 100,- per cursusavond vraagt. Dus er gaat behoorlijk wat geld in om. Onze doelgroep bestaat dan ook uit consumenten met een bovenmodaal inkomen, met een hoge opleiding en met een luxegerichte levensstijl.’

Vaste culinaire medewerker van Qli’s wordt Albert Tielemans, momenteel culinair adviseur van Sligro Food Group en in het verleden werkzaam bij onder andere restaurant De Kromme Dissel, cateraar Maison van den Boer en het World Trade Center. Daarnaast verleent André Verdam zijn medewerking. Verdam is als souschef werkzaam geweest bij restaurant Inter Scaldes en momenteel als gastheer werkzaam bij restaurant Ons Kabinet in Vught. Daarnaast werkt Verdam als freelance kok op diverse kooklocaties en geeft les aan diverse kookverenigingen.

Medio april moet het eerste nummer van Qli’s klaar zijn. Het kwartaalblad vult, volgens het persbericht, ‘de leemte tussen de bestaande horecavakbladen en culinaire consumententijdschriften’. De uitgave wordt in aanvang gratis verspreid onder leden van kookverenigingen en kookclubs en ligt vooralsnog niet in kiosken.

Volgens initiatiefnemer Peter Hemeling van Stratega Creatieve Media is er ruimte voor een dergelijke uitgave. Hemeling: ‘We hebben een rondje langs de kooklocaties in ons land gemaakt. Daaruit blijkt dat de gemiddelde kookschool € 50,- tot € 100,- per cursusavond vraagt. Dus er gaat behoorlijk wat geld in om. Onze doelgroep bestaat dan ook uit consumenten met een bovenmodaal inkomen, met een hoge opleiding en met een luxegerichte levensstijl.’

Vaste culinaire medewerker van Qli’s wordt Albert Tielemans, momenteel culinair adviseur van Sligro Food Group en in het verleden werkzaam bij onder andere restaurant De Kromme Dissel, cateraar Maison van den Boer en het World Trade Center. Daarnaast verleent André Verdam zijn medewerking. Verdam is als souschef werkzaam geweest bij restaurant Inter Scaldes en momenteel als gastheer werkzaam bij restaurant Ons Kabinet in Vught. Daarnaast werkt Verdam als freelance kok op diverse kooklocaties en geeft les aan diverse kookverenigingen.