Trend: gespecialiseerde homohoreca

Specialiseren in homofiele horecagasten, het lijkt een trend. Nog niet zo lang geleden werd de website www.homohoreca.nl geactiveerd. Vorige week werd bovendien een internationale homohotelgroep opgericht, World's Foremost Gay en Lesbian Hotels. Geleid door Richard Gray, zelf eigenaar van The Royal Palms Resort in Fort Lauderdale.

In ‘zijn’ Verenigde Staten zijn nog eens vijf hotels aangesloten, maar ook logiesverstrekkers in Australië, Costa Rica en Frankrijk. Ze zijn allemaal homo en/of lesbisch georiënteerd en worden geleid door homoseksuelen.
Hotels kunnen alleen lid worden van Gray’s organisatie als ze een homovriendelijke standaardregelgeving en werkplek bieden. Uiteraard wordt ook gelet op criteria als locatie, management, faciliteiten, properheid en sfeer. Gray hoopt dat de doelgroep het logo, een kersje, snel zal herkennen als een symbool voor de beste ‘gay-accommodaties’.

Homohoreca.nl betreft, zoals de naam al doet vermoeden, in homohoreca gespecialiseerde internetpagina’s. Per provincie wordt een overzicht gegeven van hotels, restaurants, cafés. Ook wat meer seksgerelateerde zaken als shops, sauna’s en cruiseplaatsen (ontmoetingsplaatsen) worden belicht. Verder is er een belangrijke plaats weggelegd voor events. Zo is er veel aandacht voor de populaire homoparty Betty Ford Clinic, die zondag 25 januari voor het laatst in de Rotterdamse Club Las Palmas wordt gehouden.

Bijna twee jaar geleden meldde Misset Horeca in een groot artikel al dat homohoreca uitstekend draait en professioneel is als nooit tevoren. René Huisman van de Enschedese homodisco ’t Bölke stipte nog een positieve factor aan. ‘Het bestedingspatroon is hoger.’

In ‘zijn’ Verenigde Staten zijn nog eens vijf hotels aangesloten, maar ook logiesverstrekkers in Australië, Costa Rica en Frankrijk. Ze zijn allemaal homo en/of lesbisch georiënteerd en worden geleid door homoseksuelen.
Hotels kunnen alleen lid worden van Gray’s organisatie als ze een homovriendelijke standaardregelgeving en werkplek bieden. Uiteraard wordt ook gelet op criteria als locatie, management, faciliteiten, properheid en sfeer. Gray hoopt dat de doelgroep het logo, een kersje, snel zal herkennen als een symbool voor de beste ‘gay-accommodaties’.

Homohoreca.nl betreft, zoals de naam al doet vermoeden, in homohoreca gespecialiseerde internetpagina’s. Per provincie wordt een overzicht gegeven van hotels, restaurants, cafés. Ook wat meer seksgerelateerde zaken als shops, sauna’s en cruiseplaatsen (ontmoetingsplaatsen) worden belicht. Verder is er een belangrijke plaats weggelegd voor events. Zo is er veel aandacht voor de populaire homoparty Betty Ford Clinic, die zondag 25 januari voor het laatst in de Rotterdamse Club Las Palmas wordt gehouden.

Bijna twee jaar geleden meldde Misset Horeca in een groot artikel al dat homohoreca uitstekend draait en professioneel is als nooit tevoren. René Huisman van de Enschedese homodisco ’t Bölke stipte nog een positieve factor aan. ‘Het bestedingspatroon is hoger.’