McDonald's start met centraal gestuurde reclameuitingen

Vanaf een centraal punt de reclameuitingen op beeldschermen in fastfoodrestaurants aanpassen. Het kan binnenkort in Nederland. McDonald's hoopt deze zomer nog in zo'n tweehonderd vestigingen een zogeheten narrowcasting-systeem te introduceren.

Nederland is een van de eerste McDonald’s-landen waar een dergelijk systeem wordt uitgerold. In de Verenigde Staten is narrowcasting al een behoorlijk ingeburgerd begrip in fastfoodland. Met het nieuwe systeem zijn fastfoodzaken flexibeler in hun communicatie naar gasten.

Naast het centraal regelen van reclameboodschappen is het met een narrowcasting-systeem tevens mogelijk om per vestiging advertenties op het beeldscherm aan te passen aan de beschikbare voorraad. Dus loopt de McSalad Shaker niet zo hard, dan verschijnt automatisch een advertentie van de McSalad Shaker op het beeldscherm boven de counter.

Daarnaast maakte McDonald’s Nederland onlangs bekend dat het hoofdsponsor is van de Nationale Sportweek van 9 tot en met 18 april. Tijdens deze week zullen de Stichting Nationale Sportweek en McDonald’s gezamenlijk het belang van sporten onder de aandacht brengen, om zo meer Nederlanders aan het sporten te krijgen.

Ook verlengde de fastfoodgigant het contract met de organisatie van de Olympische Spelen. Het contract loopt tot en met 2012. Tot die tijd mag McDonald’s het symbool van de Olympische Spelen, vijf ringen, voeren in haar marketing.