BMW GROUP: RUIMTE VOOR PASSIE

Van der Bruggen en Verwiel Eventmarketing Voor de introductie van de nieuwe 5-serie in Nederland organiseerde BMW Group Nederland een preview voor potentiële berijders. Daar konden ze optimaal kennis maken met het nieuwe model en met de belevingswereld van BMW. Het woord 'preview' schiet eigenlijk te kort. BMW realiseerde een tijdelijke en originele belevingswereld. Het automerk koos in 2003 bewust voor live events die gericht zijn op specifieke doelgroepen, omdat de doelgroepen dan zeer direct bereikt kunnen worden. Om die reden liet BMW dit jaar de AutoRAI aan zich voorbijgaan. Het event werd in nauwe samenwerking tussen importeur en dealerorganisatie georganiseerd.

Doelstellingen
Dit selecte gezelschap moest niet alleen kennis maken met het nieuwe model, maar ook de kernwaarden van BMW en vooral van dit model beleven. Voor BMW zijn dat plezier, dynamiek, uitdaging, sportiviteit en exclusiviteit. De nieuwe 5-serie voegt daaraan toe: design, ruimte, passie en power.
BMW Nederland hoopte in 2003 2000 auto’s uit de 5-serie te verkopen. Dit event moest daartoe een belangrijke bijdrage leveren.

Resultaten
Het event zette de kernwaarden van BMW en van de nieuwe 5-serie krachtig neer. De feedback die dealers en importeurs hierop ontvingen van de gasten was heel positief. Het event zorgde ervoor dat 500 auto’s werden verkocht zonder proefrit, nog voor de officiële introductiedatum (juli 2003).
Het event was tevens het startsein voor een promotiecampagne, waarbij gebruik gemaakt werd van DM, advertising, internet en dealercommunicatie. Uiteindelijk werden 2400 auto’s afgezet, 400 meer dan was begroot.