KLUWER: AVONTUUR ZUIDPOOLSINGEL

Bureau van Harten Op de geplande verhuizing van zes vestigingen in diverse steden naar één nieuw pand in Alphen aan de Rijn reageerde de werknemers niet allemaal even positief. Het betekende voor een aantal werknemers meer reistijd en vertrek uit een vertrouwde omgeving. Bovendien werd tegelijk met de verhuizing overgestapt van een gesloten naar een open kantoor concept en ook daar was lang niet iedereen blij mee. Kluwer besloot een intern communicatietraject op te zetten om een positieve meer beleving te creëren rond de verhuizing en het nieuwe kantoorconcept. Events speelden daarin een centrale rol.

Doelstellingen
De medewerkers moesten een positief gevoel krijgen bij de verhuizing en het nieuwe open kantoor concept. Daarvoor is ze zoveel mogelijk informatie aangeboden over het nieuwe pand, met de mogelijkheden en de nieuwe werkwijze. Gezien het economisch tijd mochten de medewerkers niet het gevoel krijgen dat het een geld verspillend traject was.

Resultaten
De verhuizing en de overgang naar het open kantoor concept zijn soepel en in positieve zin verlopen, zo bleek uit steekproeven op de afdelingen.