Michel Lambermon gaat sms vaker inzetten

Michel Lambermon gaat sms vaker inzetten

Topkok Michel Lambermon van Lambermon's Eigenwijze Kooktheater in Haarlem gaat sms vaker inzetten. De innovatieve meesterkok denkt er aan om naast het bevestigen van reserveringen, de moderne communicatiemethode ook te gebruiken als direct mail.

‘Alles gaat hier draadloos’, aldus Lambermon. ‘Alle reserveringen die binnenkomen via het internet, gaan direct door naar onze mobiele telefoon. Daarnaast wil ik sms inzetten als direct mail. Om vaste gasten te informeren, wanneer we nog niet vol zitten. Dit doen we nog weinig, omdat we simpelweg vaak een volle bak hebben.’

Net als in de keuken, ontbreekt het Lambermon niet aan creativiteit hoe sms in te zetten. ‘Wanneer ik een heilbot koop, kan ik mijn vaste gasten op de hoogte brengen dat ze lekkere gerechten van verse heilbot kunnen verwachten diezelfde avond. Verder hebben we het systeem wel eens gebruikt bij een belangrijke voetbalwedstrijd. De afspraak was dat mobiele telefoons alleen op de trilstand mochten staan, en dat wij ze op de hoogte zouden brengen bij ieder gescoord doelpunt.’

Voorlopig gebruikt Lambermon sms om reserveringen te bevestigen. ‘Wie via internet reserveert, krijgt naast een gratis recept per mail ook een sms als bevestiging van de tafelreservering. Daarnaast sturen we kort voor de afspraak per sms een reminder, om zo de gast te herinneren aan de reservering.’

Hoeveel Lambermon heeft geïnvesteerd in het sms-systeem, is hem onbekend. Wel weet hij dat het om een gering bedrag gaat. ‘Ik koop sms-tegoeden slim in. De tariefgroepen gaan van nul tot duizend, en van duizend tot tweeduizend, enzovoort. Dus koop ik 1001 sms’jes in en kom daarmee in een lagere tariefgroep. Verder heb ik een medewerker in mijn team die razend handig is met internet, e-mail en sms. Enig punt van aandacht is om de juiste provider te kiezen. Sommige providers kunnen het aanbod niet aan en lopen dan vast.’