Nieuw multimediaal hotelconcept in Rotterdam

Nieuw multimediaal hotelconcept in Rotterdam

Rotterdam krijgt er van de zomer weer een hotelattractie bij. Ondernemer Lucas Petit opent er omstreeks juni het Multimediahotel. Het hotelconcept staat in het teken van film en multimedia. 'We thematiseren en kiezen voor kleinschaligheid'.

Het Multimediahotel krijgt achttien kamers. Het krijgt onderdak in de Schiecentrale in het Lloydkwartier, dicht bij de Euromast. Daarnaast bevat het een brasserie en een grand café. Het horecacomplex krijgt ‘Stroom’ als naam. Eigenaar van het gebouw is het Ontwikkelings Bedrijf Rotterdam. Deze organisatie nodigde geïnteresseerden uit een plan te schrijven. Het plan van Petit bleek het beste.

‘Het hotel komt naast de filmstudio’s van Rotterdam’, aldus Petit. ‘Daarnaast wemelt het in de directe omgeving van de multimediabedrijven. Vandaar dit concept. We gaan veel doen met film en geluid. Hier en daar plaatsen we beeldschermen en projecteren we beelden van zes bij zes meter groot op muren. Ook in de hotelkamers besteden we veel aandacht voor beeld en geluid.’

Petit mikt met het concept vooral op de zakelijke gasten. ‘Noem het zakelijk creatief. Als bijvoorbeeld een journalist een onderkomen nodig heeft, bieden wij een spannende en inspirerende plek. Culinair kiezen we voor een toegankelijk niveau. Verder noemen we het hotel ook wel “hotel zonder ramen”. De ramen zitten op plaatsen waar je het niet verwacht. De kamers zijn ruim zes meter hoog. De begane grond is de badetage en de eerste verdieping de bedetage. Op de bedetage bevindt zich een groot dakraam.’

Met het Multimediahotel Stroom beschikt Petit inmiddels over drie thematische horecaconcepten in de buurt van Rotterdam. Petit: ‘Het Badhotel in Rockanje is een loungeconcept met een open haard-gevoel. Het Delta Hotel in Vlaardingen is nautisch, met veel zeil- en pleziervaart. En nu dus het multimediaconcept in Rotterdam.’

Op dit moment is Petit druk bezig met de voorbereiding op de personeelswerving. ‘We hebben zo’n twintig man personeel nodig. In maart gaan we selecteren. We kiezen vooral op gastvrijheid. Onze leus is “Ben goed en vooral jezelf.”’

Lucas Petit is geen onbekende in het hotelwereldje. Naast bovenstaande opvallende concepten werd hij vorig jaar uitgeroepen tot Meest Markante Horecaondernemer van het Jaar.