Horeca loopt warm voor koopjesmarkt

De interesse om een horecazaak te beginnen in het nieuwste outlet center in Roosendaal, Rosada, is enorm. Horeca lijkt veel te zien in een dagzaak in de derde en laatste koopjesmarkt van ons land. Dat stelt Hans Weijl van Van Luyken Communicatie Adviseurs in Haarlem.

De bouw van het complex, waar merkartikelen tegen sterk gereduceerde prijzen worden aangeboden, begint binnenkort. ‘De interesse is goed’, aldus Weijl. ‘De verwachting is dat jaarlijks zo’n twee miljoen mensen het complex bezoeken. Dat klinkt ondernemers die een horecazaak willen beginnen goed in de oren.’

In het nieuwe complex gaat het om dagzaken. Weijl: ‘Alle zaken moeten zich houden aan de sluitingstijden van de winkels. We mikken dus onder meer op lunchrooms en dagrestaurants. Naast nieuwe ondernemers denk ik dat we interessant zijn voor horecaondernemers uit Roosendaal zelf. Om er een tweede zaak te beginnen, of om te verhuizen naar het complex.’

In het outlet center zijn tachtig winkels en diverse horecavoorzieningen gepland. Internationale merkkleding, schoenen, sportkleding, lederwaren en huishoudelijke artikelen zullen tegen relatief lage prijzen worden aangeboden. Het centrum levert ongeveer vijfhonderd banen op, variërend van verkoop- en horecapersoneel tot staf.