‘Horecaondernemers zijn doeners’, aldus Van de Burg in De Stentor. ‘Ze zijn creatief en houden zich niet bezig met cijfertjes. Wij wijzen ondernemers erop hoe belangrijk het is naar je kosten te kijken. Door te weten wat je uitgeeft, kun je ook kleine aanpassingen in je menu doorvoeren. Je kunt je gaan concentreren op je “winners”’.
Van den Burg ziet voor horecaondernemers vooral veel mogelijkheden op ontbijt en desserts. ‘Door een ijsje anders te presenteren dan drie bolletjes met wat chocoladesaus. Het is vaak een hele simpele aanpassing. Een mooi aangekleed stokje erin, wat extra strooisel, gewoon net iets anders doen.’
Van den Burg deed zijn uitspraken tijdens de culinaire open dag van Internationale Horeca Groothandel Hanos in Zwolle. Daarbij gaf chef-kok Paul Stegeman van het Zwolse Pestengasthuys een kookdemonstratie. Restaurant Pestengasthuys bezit sinds begin dit jaar een Bib Gourmand in de Michelingids.