Lindenlauf moet American weer op de kaart zetten

Hotelvakman Martin Lindenlauf moet oude tijden in het American Hotel in Amsterdam laten herleven. De oud Krasnapolsky-man is de nieuwe directeur van het fameuze hotel dat sinds vorige week in handen is van de Eden Hotel Group.

‘Iedereen spreekt in de verledentijd-vorm over American Hotel. Oh, wat kwam ik daar vroeger vaak. Of: ik ging regelmatig naar American. Daar willen we van af. Het horecabedrijf moet weer de huiskamer van Amsterdam worden’, aldus directeur Léon Dijkstra van de Eden Hotel Group, die vorige week het hotel overnam van Intercontinental.

Lindenlauf moet de allure van vroeger terugbrengen in American. Dijkstra: ‘Lindenlauf weet hoe je een typisch Amsterdams hotel moet runnen. Hij heeft een indrukwekkende carrière in de hotelwereld en weet hoe je internationale reizigers én bezoekers van Amsterdamse horecazaken moet trekken.’

Op korte termijn gaat Dijkstra enkele veranderingen doorvoeren in het bedrijf. Dijkstra: ‘Als eerst komt de leestafel weer terug. Dat stond er vroeger ook. Daar dronken bekende Nederlanders en schrijvers, waaronder Harry Mulisch, hun koffie. Verder gaan we de service optimaliseren. Tenslotte gaat de kwaliteit van het kopje koffie omhoog.’

Eden meldt niet hoe hoog de overnameprijs is. Volgens insiders zou het gaan over een bedrag van 30 tot 45 miljoen euro.