vernieuwde stationsrestauratie, meer dan een stationsrestauratie

Vorige week vrijdag is de compleet vernieuwde stationsrestauratie op Utrecht Centraal feestelijk geopend. Jort Kelder, hoofdredacteur Quote, en Jan Kooiker, Algemeen Directeur van NS dochter Servex, verrichtten de openingshandeling.

Het nieuwe restaurant met de naam ‘de Tijd’ ademt een sfeer uit van rust en ontspanning. Het is dé plaats op het station waar de reiziger terecht kan om rustig een krantje of boek te lezen, een kop koffie te drinken, een maaltijd te eten of een vergadering te beleggen. Service aan de klant staat centraal in ‘De Tijd’: bediening aan tafel, vergadermogelijkheden en een nieuwe menukaart zijn belangrijke elementen van het nieuwe concept.

Kelder verwacht dat de nieuwe restauratie met vergaderfaciliteiten voldoet aan de wensen van de zakelijke reiziger. “Niet alleen de aparte vergaderruimtes zijn een welkome aanvulling van ‘De Tijd’, maar ook de service die er wordt geboden is een grote plus van de locatie.” In het verleden werd de restauratie al veelvuldig gebruikt voor zakelijke besprekingen. Kooiker: “Wij hebben bij de vernieuwing van het concept goed geluisterd naar de treinreizigers. Op basis van hun behoeften hebben we de restauratie aangepast. Daaruit is ook het idee ontstaan voor vergaderplekken.” Het resultaat is een modern restaurant waar service, gemak en kwaliteit hoog staan aangeschreven.

De verbouwing van de stationsrestauratie in Utrecht is een verkenning voor de aanpassing van andere stationsrestauraties in Nederland. Na Utrecht zullen de restauraties in ’s-Hertogenbosch en Roosendaal worden aangepakt. Daarna volgen de overige restauraties.

Bekijk deze collectie

Menukaart

De menukaart is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de bedrijfsvoering. Hier staat immers datgene wat je verkoopt. Hoe maak je een menukaart, wat zet je erop en welke prijzen horen daarbij? In deze collectie tips en inspiratie voor het maken van een winstgevende menukaart.