Virtueel scoren

Altijd willen weten hoe het voelt het om in een druk stadion de beslissende penalty te nemen? Het kan met de Virtual Reality Shootout van Budweiser. De Amerikaanse brouwer is hoofdsponsor van het WK voetbal 2006 in Duitsland.

Met de bijbehorende ‘headset’ is het: ‘Alsof je helemaal in de wereld van het stadion bent. Als je naar links of rechts kijkt dan zie en hoor je het stadionpubliek. En voor je staat de keeper’, zegt Alwin Mijnes van Budweiser-importeur De Kikvorsch. Het publiek kan meekijken en zien of de bal hoog in de kruising gaat of ruim over. Voor de beste schutters zijn er Budweiserprijzen te winnen. De Shootout – 3,5 meter lang en dik 2,5 meter hoog en breed – is te huur. ‘Geïnteresseerden kunnen contact opnemen’, zegt Mijnes. Die er aan toevoegt dat er de bewuste avond natuurlijk wel Budweiser moet worden geschonken.Meer informatie: De Kikvorsch, tel. (0487) 58 58 88