xsaga verzorgt brand activation voor Sanex en Ambi Pur

Sanex en Ambi Pur, merken van Sara Lee Household & Body Care, hebben na twee afzonderlijke pitches gekozen voor een samenwerking met Xsaga / Staging Brands op het gebied van brand activation.

Sanex schreef een pitch uit tussen drie bureaus. Nico Buitendijk, managing partner bij Xsaga, is er trots op dat zijn bureau voor Sanex gaat werken. “Voor ons is Sanex een ideaal merk en ook een prestige klant”. Sanex heeft brandactivation in het verleden vooral ingevuld vanuit sponsoring. Eerst met schaatsen, Rintje Ritsma en later met damestennis en Martin Verkerk.

Volgens Mylène Heystek, marketing director bij Sara Lee Household & Body Care, zit de consument na Ritsma te wachten op ‘iets’ nieuws. “Ik heb het gevoel dat we dit nieuws gevonden hebben met de campagne zoals bedacht door Xsaga”. Xsaga zal samen met Sanex het winnende campagne idee verder uitwerken. De verwachting is dat in het tweede kwartaal van 2005 de eerste uitingen van deze brandactivation campagne zichtbaar gaan worden.

Ambi Pur schreef de pitch uit tussen het bestaande reclamebureau en Xsaga. Het merk wil als marktleider in de aircare categorie een shift maken van traditionele luchtverfrisser naar inspirerende sfeermaker in huis en zodoende de categorie verruimen in de richting van het sfeersegment. Met een nieuw te ontwikkelen brandactivation programma wil Ambi Pur de consumenten actief opzoeken en inspireren met ervaringen van een nieuwe serie ‘home fragrances’ die zij daarmee impactvol onder de aandacht wil brengen.