Buijs startte twee weken geleden met zijn website en biedt momenteel ruim vijftig hotels aan. De hotels liggen in hippe Europese steden, waaronder Berlijn, Barcelona, Maastricht en Stockholm. Het gaat hierbij om hotelbedrijven met een trendy uitstraling, moderne architectuur, designinrichting en een hoogwaardige servicegehalte. Buijs selecteert de hotels zelf.
De oud student van de Hoge Hotelschool Maastricht mikt op zowel de zakelijke reiziger als de toerist. ‘Vooralsnog bekijken veel toeristen de site. De eerste boekingen zijn ook al binnen. Via internet en gepubliceerde media wil hij ook de zakelijke reizigers bereiken. Die hebben veelal een eigen, specifiek boekingskanaal’, aldus Buijs.
De Maastrichter streeft er naar om in iedere hippe Europese stad minimaal één hotel aan te bieden. Buijs: ‘Zo krijgt de consument altijd een alternatief wanneer een hotel volgeboekt is. Verder houd ik me bij Europa. Dat is voorlopig groot genoeg.’ Enkele hotels die via de website zijn te boeken zijn Designhotel La Bergère in Maastricht, Hotel Derlon, eveneens in Maastricht, en het Golden Tulip Art Hotel in Amsterdam.
Na zijn studie aan de Hoge Hotelschool Maastricht werkte Thijs Buijs ruim 4,5 jaar in verschillende hotels van Amrâth Hôtels & Restaurants in diverse functies in de sales en marketing. Daarnaast was hij hotelmanager van Best Western Hotel Amrâth Hôtel Born-Sittard.