Chris Luken verliest tonnen aan malafide bedrijf

Chris Luken, bedenker van de Hotelbon en directeur van de Fletcher Hotel Group, houdt aan zijn samenwerking met het belbedrijf CallU uit Zutphen een financiële strop van 350.000 euro over.

Hotelbon laat mensen gratis in hotels logeren mits ze daar de maaltijd nuttigen. CallU, eigendom van een moeder en een zoon, gebruikte het klantenbestand van Hotelbon van de ene op de andere dag om de bonnen van concurrent Hotelwaardecheque aan de man te brengen.

Luken in het AD: 'Zaken zijn zaken, zeiden ze. Dat voelde als een mes in mijn rug. Ik ben erg nijdig, want toen ze anderhalf jaar geleden failliet gingen, heb ik dat bedrijf weer op de been geholpen. Ik werkte al jaren met ze.'

Luken stapte naar de rechter en kreeg gelijk. Maar om zijn 350.000 euro schade vergoed te krijgen, moet hij een bodemprocedure aanspannen. De kans is klein dat hij zijn geld krijgt. 'Die moeder en zoon hebben een spoor van ellende nagelaten. Ik heb huilende ondernemers aan de telefoon gehad, die ook door hen waren getild.'