Consumentenbond klaagt HotelGoldCard aan

De Consumentenbond heeft bij de Reclame Code Commissie definitief een klacht ingediend tegen de HotelGoldCard. De bond vindt de reclame van de hotelkaart misleidend. Eerder maakte de Consumentenbond bekend een aanklacht te overwegen.

De bond vindt dat de advertenties van de hotelkaart alleen maar vragen oproepen. In de advertenties wordt gemeld dat houders van de HotelGoldCard voor 99 euro hun leven lang gratis kunnen overnachten in duizenden hotels in Europa. ‘De advertenties zijn onduidelijk. Er wordt lekker eten en drinken beloofd. Maar wat betaal je ervoor?’, vroeg een woordvoerder van de Consumentenbond zich onlangs af in De Volkskrant.

Volgens directeur Will Steinen van de HotelGoldCard is het wel degelijk mogelijk om voor een eenmalige aanschaf gratis te overnachten in hotels in Europa. Hij wijst erop dat hotels bijna nooit volgeboekt zijn en dat pashouders de lege kamers gratis kunnen beslapen. De enige voorwaarde is dat de gast het ontbijt en het diner nuttigt in het restaurant van het hotel.

De Reclame Code Commissie behandelt de zaak op 27 september.