Hilton mikt op racefanaten

Hotelbedrijf Hilton heeft zijn naam verbonden aan het Formule 1-raceteam van McLaren Mercedes. Hilton gaat zich met de overeenkomst met McLaren meer richten op jonge en internationale reizigers, een publiek wat zich volgens Hilton identificeert met de racesport.

De reclame op de supersnelle Fomule 1-auto’s past volgens het hotelbedrijf perfect in de strategie om flink te groeien de komende jaren. Tijdens de Grand Prix van België was het logo van Hilton voor het eerst te zien op de racewagens van Kimi Raikkonen en Juan Pablo Montoya.

‘Met vele miljoenen fans wereldwijd biedt de Formule 1 ons een prima mogelijkheid om ons te profileren’, aldus ceo Ian Carter van Hilton International. ‘We zijn van mening dat het McLaren-team de ideale partner is om ons merk fris en aantrekkelijk te houden. Daarnaast biedt het sponsorschap ons prima mogelijkheden om diverse samenwerkingsverbanden op te zetten.’

Bij de start van de sponsorovereenkomst lanceerde het hotelbedrijf de Hilton Racing Membership Card, een exclusieve kortingkaart voor consumenten. Kaarthouders kunnen korting krijgen op overnachtingen en promotieartikelen. Ook maken kaarthouders kans op het winnen van een racearrangement.

Het is niet de eerste keer dat hotels de racesport sponsoren. Eerder dit jaar kondigde Bilderberg Hotels & Resort een sponsorovereenkomst aan met de Nederlandse Formule 1-rijder Christijan Albers. Als tegenprestatie opende vorige week Albers het Crowne Plaza hotel in Maastricht na een verbouwing.