Makro wil met spectaculaire plannen groter horeca-aandeel

Makro wil zijn marktaandeel in de horeca vergroten. De groothandel gaat daarvoor de komende drie jaar flink expanderen en moderniseren. Dat meldt bestuursvoorzitter Jack Peters.

Makro, dochteronderneming van het Duitse detailhandelsconcern Metro, investeert de komende drie jaar voor 165 miljoen euro. Het aantal vestigingen van Makro groeit in die periode van acht naar achttien. De acht vestigingen van groothandel Lucas Klamers veranderen in Makro’s. Daarbij komen er nog twee nieuwe vestingen bij, één in Zwolle en één Dordrecht.

Met de spectaculaire groeiplannen wil Makro de resultaten verbeteren. Zo moeten de omzet en het bedrijfsresultaat de komende drie jaar met 10 tot 20 procent omhoog. Daarnaast moet de vierkante meter vloeroppervlakte van Lucas Klamer worden vergroot. In 2008 moet de gemiddelde oppervlak van de Makro’s uit op 15.000 vierkante meter.