Schmidt Zeevis heeft grote cateringplannen

De in de horeca bekende visleverancier Schmidt Zeevis gaat zich meer toeleggen op catering. De Rotterdamse zaak heeft daarvoor nieuwe afspraken gemaakt met cateraar Avenance Nederland. Daarnaast moet er volgens Schmidt Zeevis een tweede visdag per week komen.

Dat meldt directeur Marcel van Breda van Schmidt Zeevis in het vakblad Out-of-Home. ‘We leveren al aan de à la carte directierestaurants van onder meer Unilever en ING. Onlangs hebben we nieuwe afspraken gemaakt met Avanance Nederland. We gaan vanaf januari 2006 vis leveren aan hun bedrijfsrestaurants.’

Daarnaast streeft Schmidt Zeevis ernaar om het aantal visdagen per week in bedrijfsrestaurants te verdubbelen naar twee. ‘Vrijdag is in veel bedrijven gewoonlijk de visdag. Daar willen wij nog een vaste dag bij’, aldus Van Breda, die niet aangeeft welke dag dat volgens hem moet worden.

Schmidt Zeevis bestaat uit vier divisies: hotel, restaurants, catering en bevoorrading van vracht- en cruiseschepen. Op dit moment komt 80 procent van de business uit de divisies hotels, restaurants en catering. Met het oog op de nieuwe plannen zal dit percentage in de toekomst zeer waarschijnlijk toenemen.

Bekijk hier de fotoreportage van Schmidt Zeevis.